Monday, August 3, 2009

Semalam Watpe? ( xtvt 1 )

Semlm Ahad aku wat apa yek? nk tau tak? x nk tau x yah baca...hehehe...nk tau, baca & layan n3 nie...Semlm pg aku lepak umah je ngan anak2....family aku xde & hubby pon keje...so, dlm kul 330 ptg baru kuar...byk tempat yg aku g semlm...tp utk n3 nie, aku citer dulu tempat mana yg aku tuju dulu...nanti n3 seterusnyer, xtvt lain lak...Layanzzzzz...

aku g tgk umah aku yg tgh direnovate...dah lama x jenguk..apa le citer....otw g puncak alam tu, Naylie & Zafrie tdo...maklum le, 2 2 x sihat..selsema & batuk..risau tau selsema & batuk...
Lenanyer si bulat tdo...

Abg dlm car seat pon lena je...tu sapu tgn utk dia gentel...dia kalu nk tdo, bg le apa2 kain utk digentel...dia gentel kat bwh hidung dia...ikut je le...

dah sampai dpn umah...nie knp bersepah?kontraktor nie x kemas sampah lg...sbb byk keje x siap lg...yg lom siap, kitchen cabinet & awning...x lupa juga, utk di cat 1 umah...

hubby msk sorang2 dulu...sbb anak2 tdo dlm kete...aku le jaga jap...

xde org pon...kontraktor nyer kemana ntah...tp dia dah buka kunci utk kami...

hubby dah kuar, turn aku laks nk g jenguk...mana leh hubby jer...aku le yg paling byk komen...

1st skali, umah dah bertile...ni le tile nyer...tp tile still x kilat lg...nanti kontraktor kilatkan...

blkg umah yg dah disimen...aku mmg malas nk bercucuk tanam...hubby pon malas nk tebas rumput...so, simen je le...

living & dining yg telah di tile...plaster ceiling pon dah ada...naper aku snap x bukak lampu ye?apa da....

master bedroom pun dah di tile...

bilik kedua yg dah di tile...nie bilik Zafrie & Naylie...

sblm blk, aku amik gambar nie..nie le keadaan dpn umah skang...sumer pintu dicabut...nanti kontraktor psg blk...senang kt, umah masih bersepah lg...pas tgk keadaan umah, kami g kedai kontraktor tu...

tgk aksi Zafrie yg x ngeti duk diam kat kedai kontraktor tu...memanjat kerusi & main pen toke tu...dia panjat & turun...pastu wat byk kali...panjat, buang pen, turun, amik pen, pastu panjat blk, wat bende yg sama...mmmm.....sabar je le...

alamak...kantoi laks...hubby tgh byr duit kat kontraktor lg ( dlm hati papa berkata, ' kurang sikek lg le bang...' ) gambar x clear sbb mama snap sambil pgg si bulat...semlm gak kami baru confirm suh abg nie wat kitchen cabinet lak...nampak quotation yg dia bg ok je...

mama & naylie...tgk adik tu...wat muker le tu...

last skali, nie le kipas umah kami...toke tu x psg lg...tunggu sampai sumer selesai...kipas nie utk living & dining td...pas blk dr kedai nie, kami trus gerak ke shah alam...tunggu n3 seterusnyer ye...

3 comments:

  1. sonotnyer tgk progress umah yg direnovate...best3x...best lg kalo dh siap kan3x..ihiks..

    ReplyDelete
  2. Bagus ler beli rumah skang. Nanti2 lagi naik reger ler..
    Ni renovate ni pong mesti byk kuar modal ye. Takpe ler..demi kebahagiaan family. Rumahku syurgaku..hehe.

    ReplyDelete
  3. ha'a...modal utk renovate semestinyer byk...nie wat sikek2 je...mana yg mampu...hehehe...kalu dah siap nanti, mmg best...x sabar menanti nie...

    ReplyDelete