Saturday, April 18, 2009

Azizan's Family Cuti2 Malaysia... ( Ep. 1 )

Cuti2 Malaysia.....Jalan2 Cari Makan..bukan Jalan2 Cari Pasal...orang cari pasal ngan aku ada le....tp aku rileks je...sbb aku masih baik...kuang3x....nie nk kongsi le pengalaman aku bercuti ngan family tercinta...skali skale wat ala2 family day nie, best giler...family dpt berkumpul walaupun x cukup familynyer ( ye le...org tu ada family lain yg lebih penting dr family sbnrnyer....saper mkn cili, dia terasa pedas... ), tp best gak terutama tgk anak2 buah aku yg sgt happy n termasuk anak aku le...walaupun kecil tp dia suker giler....
Family aku plan holiday nie pada 21 hb Mac...abg aku le...tetiba je plan, pastu 23hb trus book tempat tinggal...ktorg nie ok je...so, 4 & 5hb April, kami pun bercuti....4hb tu, pg2 lg aku dah grak ngan abg aku yg 1st, abg deen...mak n abah n Zafrie naik kete abg deen...aku n my hubby n naylie n acu ya naik 1 kete...ktorg sewa bungalow kat A Famosa, check in dia lambat, kul 4 ptg...so, biler dah sampai awal, ktorg g pekena cucur udang kat psr menggor, alor gajah, melaka...bleh le...ktorg amik cucur udang special...yg specialnyer ada ayam n tempe kot...

Zafrie suker mkn sate...

abah order sate selain mkn cucur udang...

Naylie masam je muka dia, x leh mkn..hehehehe...

Abg Deen n Kak Shakila dah abis mkn...

Pas je mkn cucur udang, kami g umah pak anjang mie...kat mana ye?kat melaka gak le...aku pun x tau katne...tau jln n tgk2 dah sampai...ktorg g sana sbb awal lg nk check in, lgpun family kak eina n azni lum sampai...ktorg 'lepaking' kat sana dlm 1 ke 2 jam le....kul 330 ptg dah grak g check in...

Lepak2 kat umah Pak Anjang Mie...

Zafrie main tikar urut kaki Nek Mala...Lawa lak batu2 nie...

Naylie tdo kat Umah Tok Anjang Mie...mcm dia yg drive, penat giler....Dlm kete dia x tdo, cbuk tgk jln...Naylie 1st time jln jauh sikek....

Bungalow yg ktorg sewa nie, rm688 1 mlm....deposit rm500...tp puas ati le....3 bilik, 2 bilik air...astro ada, tv ada 2 biji...peti ais ada, kettle ada...pembakar roti ada, iron n iron board ada, hair dryer ada...lengkap le...parking mmg ngam utk 4 kete...kolam dia leh le gak family aku main terjun2...budak2 mmg mandi dah susah nk naik...bapak2 n mak2 budak pun...nenek pun mandi...atuk je jd commander...hehehehe....mlm tdo mmg sejuk giler...

Sampai2, budak2 cari kolam dulu...diaorg lepak kat kolam sampai nk maghrib....dr kul 5 camtu....kecut2 gak le...pastu sok pgnyer, pg2 dah terjun...kul 10 camtu start naik sbb kul 12 dah nk checkout....

Depan Bungalow...

Blkg Bungalow...

Dlm Bungalow...

Ruang Tamu...

Abah memerhatikan Anak Menantu n Cucu...Nk jd Penyelamat kot...hehehehe...

Time mandi manda...

Mlm kami lepak2 je...

Nie Sarapan pg...

Azni, Amar n Afiqah....Aniqah xde le plak...dia cuti2 ke lain... :-(

Naylie tdo dgn nyenyak...sejuk bangat...

abah x abis2 jd commander...risau cucu2 kesygan dia...

Aku n Zafrie...

Deen n K. Shakila...Mkn dlm kolam? abis le...

Intai2 je....Cantik Lak gambar nie...

Nie time baru sampai, rehat sebentar....

Bersambung dlm episod strusnyer....

No comments:

Post a Comment