Friday, October 9, 2009

Beraya di hari ke 13 & 15...

Salam sumer....seperti dijanjikan, after lunch aku akan menambah n3 raya lagik...aku rasa nie n3 terakhir utk citer raya yg aku ada...sbb dlm minggu nie, aku x beraya ke mana pon, sok & ahad x tau lg...kalu ada, isnin nie citer raya lg le....ihiks!okay, mlm raya ke 13 tu, aku & family g open house umah sepupu aku kat rawang...area templer park tu...kat kelab golf tu...kat c2 le umah dia...aku pon x tau nama tempat..huhuhu...so, mlm tu berjumpa le sedara mara yg ramai...mmg ramai, dr bayi hingga org tua...raya yg ke 14, x kemana pon, just pas aku blk keje, blk umah Shah Alam & lepak kat umah je...Ahad, raya ke 15 baru g beraya ke Banting...umah sepupu hubby...1 kat Taman Cempaka & 1 lagi kat Jenjarom...so, layan je apa yg ada nie....zaaaasssss!
waktu nie adik aku men snap je gambar org2 yg ada kat umah sepupu aku...tgh menjamu selera...

nie lak gambar Naylie yg kepenatan bermain ngan anak2 sepupu aku...aku bg air kosong je...ala...Naylie nie pon men bedal je apa aku bg...tu yg badan camtu...msk je apa yg leh mengenyangkan...hehehehe....

Kaum keluarga ku beramah mesra & bergurau senda...mak aku yg berbaju marroon purple tu...

Sempat gak adik aku snap gambar Papa & Zafrie...Kelabu in da' house ye...Papa melayan Zafrie yg cbuk nk men kat luar umah sepupu aku...Zafrie lak leh je join main ngan saper2...

Gambar terakhir di umah sepupu aku...terlalu ramai di dlm umah, so, ada gak yg melepak mkn di luar umah sajork! ( anak tuan umah tgh menonggeng pakai kasut...sorie le ye...tersnap... )
nie gambar apa lak? Nk dijadikan citer, mlm tu, pas dr umah sepupu aku tu, kami nk g ke pasaraya NSK utk beli brg umah...kat area pasar borong Selayang...tetiba, hubby msk je lorong ke NSK, ada bunyi "BUK!"...Rupa2nyer tayar msk lubang da...mmg slow giler time tu...20km/j je...kete beratur lak nk msk lorong tu...mcmana kete lain x kene, kami kene....hangin btul!...so, nk jdkan citer, stereng dah lari, hubby pon berhenti...tgk2, tayar sudah pecah! nie nk !*%$@!!!!
nie le keadaan hubby menukar tayar....memula call abg aku yg kuar sama gak dr umah sepupu td, nk minta tolong, tp rupa2nyer abg aku dah naik highway dr Rawang trus blk umah dia...so, x jln sama...pastu aku try call sepupu aku yg nk blk ke Setiawangsa, yg ikut jln Selayang gak...dia dah terlepas dr tempat kejadian tp dia sanggup lak patah blk...thanks Kak Wati & Abg Manan!So, Naylie yg dah tdo, msk tumpang jap dlm kete cousin aku, Zafrie pon...Mak aku jaga diaorg je...time nie dah kul 11 lebih tau...
Bapak aku pon sudah dtg membantu...tp, dah abis tukar tayar pon...ihiks! Last2 Mak, Abah & Adik aku je g NSK & aku, hubby & anak2 blk trus umah, sbbnyer anak2 sudah tdo...

nie lak gambar di hari raya ke 15...otw tu Banting...2 2 anakku tdo...seksi sikek si bulatku ini tdo...
Zafrie pon lentuk lioq tdonyer...then, dah sampai umah pakcik & sepupu hubby, segan laks nk amik gambar...so, xde le gambarnyer...after blk dr Banting nie le, kami membotakkan Zafrie seperti yg diceritakan dlm n3 yg lalu...cari le n3 tu ye kalu nk tau...hehehe...sajer nk bg korang pandai mencari2...k....bye...( sok dah x tau nk citer apa...kene cari idea mlm nie... )

No comments:

Post a Comment